Forsendelse og retur
Alle produkter kjøpt fra SN HESTEUTSTYR sendes med POSTEN, eller kan hentes etter avtale på Figgjo. Returer skal avtales i forkant av returen og sendes med posten til "leveres i postkasse", med sporing og SMS varsel. Kunde er selv ansvarlig for at vi mottar pakken.
OBS: Bitt som er prøvd i hestens munn eller hvor forsegling er brutt tas ikke i retur. Er du usikker på størrelse, eller ønsker å prøve bitt før kjøp kan du bestille leie og teste bittet i ro og fred hjemme - eller bestille oss ut for en bittutprøving og få hjelp med valg av modell og størrelse.
RETUR: SN HESTEUTSTYR retter seg etter loven om angrerett http://lovdata.no/
Ønsker du å returnere varen du har kjøpt uten hvilken som heslt grunn må det gis beskjed om dette innen 14 dager etter bestillingen er lagt inn på nettbutikken. Varen må så returnerers til SN HESTEUTSTYR innen 14 dager etter det. Det gjøres oppmerksom på at bitt ikke tas i retur dersom det er brukt eller label rundt munnstykket er skadet eller bittet har vært i hestens munn. Det tilbys derimot utleie av bitt slik at du som kunde kan leie bittet for å prøve det ut under riding, sjekke at valg av størrelse og modell er riktig for deg og din hest.
Du har krav på 14 dagers ubetinget angrerett i henhold til "angrerettloven" (Lov 20. juni 2014 nr. 27 om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler).
Det er ingen krav om grunn til angrerett, men vi setter pris på om du kan gi oss en liten forklaring (så vi evt. kan forbedre oss).
For at du skal kunne kreve din rett, må du gi oss beskjed skriftlig innen 14 dager etter at du har mottatt varen du ønsker å angre (les hvordan du angrer ditt kjøp, lenger ned).
Som kunde er du selv ansvarlig for å dekke fraktomkostninger på varer du ønsker å angre på.
Varen som returneres må være i slik tilstand at dens verdi ikke er foringet, alternativt vil den reduserte verdien trekkes fra retursummen i hhl. til angrerettloven.
Forbrukeren har rett til å teste/undersøke varen for å anse den art, egenskaper og funksjon. Men det skal ikke være på en slik måte at varen taper sin funksjon, art eller egenskaper (for evt. vidresalg).
Forbrukeren skal være nøye og forsiktig i sine undersøkelser. Er det nødvendig å bryte forseglingen, skal dette gjøres på en skånsom måte.
OBS: Bitt som ikke lenger har embalasje/har vært prøvd i hestens munn blir ikke tatt i retur. Er du usikker på størrelse og modell anbefaler vi deg å benytte deg av vår leie-tjeneste hvor du kan leie bitt for utprøving også under riding/kjøring.
Returen dekkes av kjøper. Det anbefes å sende varen i retur med sporing fra POSTEN, slik at varen er forsikret under transport og ikke kommer bort underveis. HUSK å registrere smsvarsling og at pakken skal sendes til adresse, ikke hentested (hvis ikke annet er avklart). Varen sendes tilbake i samme tilstand som den ble mottatt i, sørg for at varen er forsvarlig pakket slik at den ikke tar skade i returen. Du er ansvarlig for pakken frem til den er i våre hender, så ta vare på kvittering og evt. sporing. Varen kan også leveres personlig etter avtale.
Beløpet returneres til kunden når varen er tilbake hos SN HESTEUTSTYR.